Vyzkoušejte si práci novináře v karetní hře Nekrm Kachnu!

Tereza Kráčmarová

Tereza Kráčmarová - 23. 7. 2021

Kategorie: Mediální gramotnost

Zdroj: Fakescape

Nekrm Kachnu! je edukativní karetní hra, která zábavnou formou rozvíjí mediální gramotnost. Hráči se v průběhu hry seznamují s činnostmi, které mohou být náplní práce novináře, a dozvídají se nové informace z prostředí médií. 

Velká část hry vznikla za podpory nadace O2 Chytrá škola, se kterou dlouhodobě spolupracujeme. Na zbytek nákladů potřebujeme vybrat prostředky. Proto jsme spustili kampaň na Hithitu. Podpořit nás můžete na tomto odkazu.

Připravili jsme si pro vás spoustu odměn. Kromě samotné karetní hry i tematická trička a plátěnky nebo třeba plechový hrneček. Až 6 z vás se navíc může stát přímo součástí naší hry a to díky portrétu skvělého brněnského grafika Yvanse, který se objeví na jedné z našich herních presskaret.

Existuje mnoho projektů proti dezinformacím. Proč tedy ještě hra na toto téma?

Zaujmout přednáškou či výkladem není jednoduché. Workshopy a nyní i karetní hra z dílny Fakescape poskytují lidem nenucenou a hravou formou návod, jak prakticky nakládat s informacemi, se kterými se denně potkávají. Pro učitele pak náš projekt může být inspirací, jak zajímavě učit (nejen) mediální výchovu.

Plánujete i něco pro seniory?

Ano, právě karetní hra Nekrm Kachnu! je prvním krokem k tomu, jak tuto část populace zaujmout. Mohou si ji zahrát nejen spolužáci ve škole, ale právě třeba i děti se svými (pra)rodiči. Rádi bychom v budoucnu vytvořili také workshopy speciálně zaměřené právě na potřeby seniorů.

Proč chcete vysvětlovat zrovna práci novináře? Není odhalování dezinformací důležitější?

Abychom se zvládli orientovat v dnešním světě obrovského množství (dez)informací, je nejdříve důležité umět poznat právě kvalitní seriózní žurnalistiku. Spousta lidí ale neví ani to, jaký je rozdíl mezi zpravodajstvím a publicistikou. Proto chceme pomocí karetní hry Nekrm Kachnu! ukázat některé základní rysy zpravodajství a novinařiny. Součástí balení hry bude také vzdělávací brožura, kde budou jednotlivé pojmy více vysvětleny, některé z nich přímo od známých a zkušených novinářů nebo jiných odborníků.

Děkujeme všem za vaše příspěvky. Hithit kampaň poběží do 21. srpna pod tímto odkazem.
 

 

Další články

Sledujte nás