Fakescape blog

Filtrovat: Konspirační teorie, hoaxy, dezinformace, Sociální sítě, Ostatní témata, Mediální gramotnost, Doba internetová, Gamifikace

QAnon: Konšpiračný fenomén, ktorý sa dostal až do Kapitolu

Gabriela Mich - 12. 10. 2021
Kategorie: Konspirační teorie, hoaxy, dezinformace

Ak ste doteraz nepočuli výraz QAnon, pripravte sa na divokú jazdu svetom konšpiračných teórií. Z prehliadnuteľnej skupiny, nad ktorou by ste nie tak dávno pokrútili hlavou  so slovami „kto tomuto môže uveriť“, vyrástla organizácia, ktorej podľa výskumu z minulého septembra verí viac ako 17 percent američanov

Fakescape získal prestižní Cenu Karla Velikého. Do České republiky putuje vůbec poprvé

Hana Husovská - 4. 10. 2021
Kategorie: Ostatní témata

Spolek Fakescape získal minulý týden Cenu Karla Velikého pro mladé Evropany. Porota vůbec poprvé v historii této ceny ocenila projekt pocházející z České republiky. Vyzpovídali jsme naši předsedkyni Terezu Kráčmarovou, která cenu v Cáchách převzala.

Mediální výchova ve světě: Polsko

Magdaléna Alexová - 3. 10. 2021
Kategorie: Mediální gramotnost

V dalším článku ze série zaměřené na podobu mediální výchovy v zahraničí se podíváme k našim severním sousedům – do Polska. Mediální výchovu tam můžeme najít pod označením edukacja medialna. V jakém stavu se tedy dnes nachází?

Voliči v Německu čelí před parlamentními volbami náporu dezinformací

Adéla Schreiberová - 19. 9. 2021
Kategorie: Konspirační teorie, hoaxy, dezinformace

Už nadcházející víkend se v Německu konají parlamentní volby, které rozhodnou o novém politickém směřováním země. Lidé na internetu diskutují o tom, kdo by byl pro Německou spolkovou republiku nejlepším kancléřem či kancléřkou. Do debaty se ale samozřejmě zapojují i dezinformátoři, kteří se snaží svými nepravdami ovlivnit politické dění.

Social washing: trik firem, které falešně pečují o své zaměstnance

Adéla Schreiberová - 12. 9. 2021
Kategorie: Ostatní témata

Social washing patří mezi další z triků velkých firem za účelem, které se snaží získat větší přízeň u klientů či zákazníků. Ať už jsou způsoby social washingu jakékoliv, jedno zůstává vždy stejné – rozhodně se nejedná o etické praktiky. Pojďme se proto podívat blíže, jak social washing vypadá, abychom se jím nenechali napálit.

Sledujte nás